OAKLEY AFRAME 2.0 SHERIDAN NAVY PRIZM SAPPHIRE IRIDIUM 2016

Artikelnummer : OO7044-15

A-Frame™ 2.0 is a leaner and cleaner look that goes low profile to reduce weight and bulk, and that’s just the start.

OAKLEY EKO:/Brands/logo-oakley.jpg
Wählen Sie die Grösse
Grösse der Marke
Farbe
Nicht verfügbar
Nur noch ? bevor ? geliefert wird
Versandkosten ab  12,00 €
118,00 €
Discount
-30%
169,00 €
Unverbindliche Preisempfehlung 2016

Bezeichnung

  • Zustand
    • Neu
  • Garantie
    • 1 Jahr
  • Geschlecht
    • Mixed
  • Jahr
    • 2016
  • Glaskategorie
    • Kat 3

OAKLEY AFRAME 2.0 SHERIDAN NAVY PRIZM SAPPHIRE IRIDIUM 2016

A-Frame™ 2.0 is a leaner and cleaner look that goes low profile to reduce weight and bulk, and that’s just the start. It is an icon-ic design with enhanced fit and performance.

TECHNISCHE DATEN :

- Optically correct Dual-Vented Lens with F3 Anti-fog coating
- Articulating O Matter strap outriggers provide balanced fit, with or without helmet
- Dual surge port frame vents for improved air circulation
- Injection Molded Polycarbonate under extreme pressure to create a precise contour of optically correct geometry
- Flexible O Matter™ frame conforms to your face for optimized comfort and fit
- Fits most helmets

Prizm Sapphire Iridium :
- Light Transmission : 20%
- Light Conditions : Bright Light
- Contrast : Increased
- Base Lens Color : PRIZM_BRIGHT

Technologies :

- PRIZM™ SNOW : Prizm™ is a revolution in lens optics built on decades of color science research. Prizm™ lenses provide unprecedented control of light transmission resulting in colors precisely tuned to maximize contrast and enhance visibility.

- HIGH DEFINITION OPTICS® : High Definition Optics® (HDO®) is a collection of patented technologies that allow Oakley eyewear to meet or exceed the testing standards of the American National Standards Institute for optical clarity, visual fidelity, and impact resistance.

DIE MARKE

EKO:/Brands/logo-oakley.jpg
OAKLEY

1975 beschloss Jim Jannard, sein eigenes Unternehmen zu gründen. Er startete Oakley mit 300 $ in der Tasche und der ganz einfachen Idee, Produkte herzustellen, die besser funktionieren und schöner aussehen als die, die man auf dem Markt finden kann. Er begann damit, für den Sport entwickelte Sonnenbrillen neu zu erfinden. Der erste Weltklassesportler, der auf das Unternehmen zutrat, war Greg LeMond, der später drei Mal die Tour de France gewonnen hat. Über die Jahrzehnte entstanden durch Innovationen neue Produkttechnologien, die Kunst und Wissenschaft perfekt miteinander vereinen und bisher weltweit mit über 600 Patenten belohnt wurden. Heute ist die Marke Inbegriff für herausragende Leistungen und kompromisslose Performance für allerhöchste Ansprüche.